Uczniowie naszego gimnazjum rozpoczęli realizację programu "Szkoła globalna", Polskiej Akcji Humanitarnej pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej. Od 5 marca 2009r. Gimnazjaliści poszerzają swoją wiedzę o współczesnym świecie. Poznają kraje bogatej Północy i biednego Południa, w ramach pierwszego kroku programu - NAUKA.

Na zajęciach młodzież odkrywa jak może zaangażować się na rzecz zapewnienia:

  • poszanowania praw człowieka,
  • bardziej sprawiedliwego handlu,
  • przeciwdziałania zmianie klimatu.

Program pomaga dostrzec, jak nawet niewielkie zmiany w codziennym życiu szkoły, mogą mieć pozytywny wpływ na życie ludzi w krajach biedniejszych. Uczniowie będą uczestniczyć w cyklu 14 lekcji prowadzonych przez nauczycieli: geografii, biologii, chemii, wiedzy o społeczeństwie i historii, aktywnymi metodami wg. scenariuszy z przewodnika do programu. Chcesz wiedzieć więcej o programie "Szkoła globalna" - zapoznaj się z prezentacją Polskiej Akcji Humanitarnej

Pobierz plik - szkola-globalna-prezentacja.ppt (pobierz)

Tematy i terminarz spotkań

Tabela - Tematy i terminarz spotkań akcji Szkoła Globalna
Nr.TerminTematOsoba prowadząca
1. 5 marca 2009 My i większość świata. M. Brzozowska
2. 12 marca 2009 Świat według wskaźnika rozwoju społecznego. M. Brzozowska
3. 19 marca 2009 Życie w krajach Południa. M. Brzozowska
4. 26 marca 2009 Prawa człowieka dla wszystkich. J. Sulkowska
5. 2 kwietnia 2009 Potrzeby i prawa. J. Sulkowska
6. 8 kwietnia 2009 Pomoc organizacji dla krajów południa. J. Sulkowska
7. 12 kwietnia 2009 Jak wywiązujemy się z naszych obietnic. E. Siejk
8. 21 kwietnia 2009 Sprawiedliwy podział dochodów? E. Siejk
9. 30 kwietnia 2009 Czym jest sprawiedliwy handel? E. Siejk
10. 7 maja 2009 Kto ma wpływ? M. Brzozowska
11. 12 maja 2009 Za zmianę klimatu zapłacą najbiedniejsi. M. Czubaszek
12. 18 maja 2009 Sieć powiązań klimatycznych. M. Antonowicz
13. 27 maja 2009 Zmniejszamy emisję dwutlenku węgla. M. Czubaszek
14. 8 czerwca 2009 Nasze życzenie dla świata. M. Antonowicz

Efektem pracy, po pierwszych zajęciach o temacie "My i większość świata", są foldery dziesięciu najludnieszych krajów świata.

Na drugim spotkaniu uczniowie poznali wskaźnik rozwoju społecznego (HDI) oraz opracowali mapy z jego rozkładem na Ziemi .